FREDI BREUNIG

Fredis Glosse

Kabbidaal unn Arbeiterschaft (Mundart)

03.09.2019
Wenn ins Internet odder in die berühmt-berüchtigte „soziale Medien“ amoll a lustigs Video onnderwaachs iss, iss doss so schnell nedd aufzuhalte. Laufend sidd mersch unn s würrd in Windeseile vo een zunn annere weitergscheggt. Oft iss Schmarrn dabei, ower monnichmol aach a Lichtblick. Wie der, wo a älterer, redegewandter Herr mit gute Manieren unn a gepfleechte Wortwahl die folgend Gschicht verzehlt. A Buu iss zu sein Vodder komme unn hodd ihn verzehlt, dässe in die Schul jetzt ball Staatsbürgerkunde hömm. Unn er hodd sein Vodder gfräächt, ob er ihn nedd scho amoll a weng erklär könnt, wie a Staat funktioniert unn woss Politik iss. „Ja“, hodd der verständnisvoll Vodder gsocht, „doss mach ich gern. Ich zum Beispiel, ich schaff, seh, däss ömmer genug Geld ins Haus iss, bin fleißig unn verdien s Geld. Ich bin s Kapital. Dei Mudder, also mei Fraa (vielleicht s Kunnerle!?), verwalt doss Geld, bestimmt, woss mit gemocht würrd unn seechd, woos lang gedd. Die Mutter iss - kee Frooch - die Regierung. Unner Opa, der bassd auf, däss alles in Ordnung iss, mit rechte Dinge zu geht unn nix verblöd würrd. Der Opa iss somit die Gewerkschoffd. Die Anna, unner Haushaltshilfe, die botzt, wöschd, bügelt unn kocht für uns. Doss iss die Arbeiterschaft. Unn für wen mache mir doss alles? Für dich, mein Sohn! Du bist das Volk!!! Unn dei glenner Bruder, der noch in die Windel licht, doss iss die Zukunft. Hossd du doss alles verstanne?“ „Ja“, hodd der Buu gsocht. „Scho, owwer ich muss do noch amol drüü noochdenk unn drüü schloff.“. Er iss nei‘s Bett unn medde in die Nocht aufgeweggt, weil sei glenner Bruder nei die Windel gemocht hadd unn gschreit hodd. Der Bu iss zuss Schloofzimmer vo sei Leut, owwer ins Bett woor nur die Mutter gelaache unn hodd gschnorcht. Er iss zuss Zimmer vo die Anna. Die looch ins Bett, sei Vodder wor aach mit dinn unn hodd sich mit die Anna vergnügt. Unn der Opa? Der Deifel hodd durchs Fenster doodebei zugeguggt! Der Buu iss widder nei sei Bett unn hodd weitergschloffe. N nächste Früh hoddn der Vodder bei’s Frühstück gfräächd, ob er noch amoll drüü nochgedocht unn doss mit die Politk verstanne hodd. „Ja, scho.“, hodd der Buu gemeend. „Hobb ich. S Kapital missbraucht die Arbeiterklass‘, die Gewerkschoffd guggt dabei zu, unn die Regierung schlöffd. S Volk würrd ignoriert unn die Zukunft licht in die Scheiße!!!“ Servus, der Eustach.

<< zurück